Google Penguin Update

Anul trecut in aprilie, Google anunta una dintre cele mai importante schimbari in mecanimsum de functionare al algoritmilor sai. Cunoscuta in lumea SEO drept Penguin Update, aceasta actualizare a fost urmata de alte cateva versiuni minore si de o versiune majora lansata in luna mai a acestui an.

Scopurile declarate ale gigantului lumii virtuale constau in imbunatatirea performantei si eficientei motorului sau de cautare. Penalizand site-urile optimizate in exces sau care practica tehnici SEO nu tocmai curate, iar pe de alta parte apreciind in mod pozitiv site-urile care ofera vizitatorilor o experienta placuta, Google urmareste obtinerea unor rezultate de cautare cat mai potrivite solicitarii si asteptarilor utilizatorului de internet. Iata cateva dintre criteriile conform carora este analizat un site in lumea de dupa Penguin:

Profilul de link-uri

Acesta este principalul factor pe care Penguin si echipa de Web Spam de la Google, il iau in considerare in analiza unui site. Cum trebuie sa fie profilul de link-uri al unui site? Cat mai natural cu putinta. Ce inseamna asta? Cei de la Google nu ne vor spune niciodata asta cu exactitate, dar in multe dintre videoclipurile sale, expertul in lupta contra spam-ului vorbeste despre notiunea de links earning (dobandirea de link-uri), spre deosebire de cunoscutul concept in lumea SEO de link building (construirea de links).

Ei bine, recomandarea specialistilor celui mai mare motor de cautare este sa scriem continut de calitate si sa construim site-uri pentru vizitatori, caci link-urile vor veni. Cum nimeni in lumea SEO nu sta cu mainile in buzunar asteptand ca altii sa puna link-uri catre site-urile lor, expertii in optimizare recomanda acum o atentie deosebita in a construi un profil de link-uri cat mai natural, care sa evite schemele de spam si cumparea de link-uri in masa. Un aspect important luat in calcul de algoritmii lui Google este rapiditatea cu care aceste link-uri sunt obtinute. Nu va grabiti sa obtineti 10 link-uri pe zi, caci o astfel de tehnica s-ar putea intoarce impotriva dvs.

Textele ancora

Un factor major in analiza pe care Penguin o face consta in textele ancora. In lumea de dinainte de Penguin, multi webmaster construiau profiluri de link-uri intregi bazate pe un singur text acora. Google considera, desigur, aceasta tehnica drept o tentativa de manipulare a motorului sau de cautare si penalizeaza site-urile care folosesc drept ancora pentru link-urile lor exclusiv sintagme pline de cuvinte cheie.

Si daca faceti totul asa cum trebuie, evitand textele ancora bogate in cuvinte cheie, evitand sa cumparati link-uri si construind un profil cat mai natural, tot este posibil sa picati in cursa lui Penguin. Cum? Atentie la concurenta, si la tehnicile negative de SEO, denumite si black hat. Analizati-va profilul de link-uri periodic si, daca observati ceva suspicios, folositi instrumentul de disavow oferit de Google pentru a spune spiderelor sale sa nu ia in considerare link-urile respective.

Posted in